Saturday 19 February 2022

Online character sheets for Dragon Warriors - Fiches de Personnages online pour Dragon Warriors


When playing online, I generally use Owlbear Rodeo (actually the very best online VTT) , using paper and pens for any information that I want to keep on hand. Some players seem to prefer to have their character sheet on the screen, so, I have made some for the different classes of characters in Dragon Warriors.

Lorsque je joue en ligne, j'utilise généralement Owlbear Rodeo (qui est actuellement et de loin le meilleur VTT) , et, j'utilise du papier et un bic pour les notes que je veux garder sous la main. Certains joueurs préfèrent cependant avoir leur fiche de personnage affichée sur leur écran, aussi, j'en ai réalisé pour les différentes classes de personnage de Dragon Warriors.


There are two ways to use those files:
- open the pdf file directly in your browser (I use Chrome) 
- if you want to replace the illustration by the portrait of the character, you just have to open the odt file with LibreOffice or OpenOffice and modify the image before exporting the pdf.

Il est possible de les utiliser de deux façons:
- ouvrir le fichier en pdf directement dans un browser (j'utilise Chrome) 
- si vous désirez personnaliser l'illustration avec un portrait du personnage, il suffit d'ouvrir le fichier odt avec LibreOffice ou OpenOffice et de modifier l'image avant d'exporter la fiche en pdf.





No comments:

Post a Comment